23 november 2006

Lost Boys

Känner mig lite sliten, men ganska duktig ändå med tanke på förutsättningarna som borde skvallrat om hårdare kvällar och nätter.

Original-Debban i tisdags dög. Jag var inte lika begeistrad över Five O´Clock Heroes som de andra. Det var en tre plus-spelning för att vara en tisdag, och hade det varit en torsdag hade det inte varit mer än två plus. Amerikansk ungdomsrock som hörts tidigare, helt ok och inte sämre än några andra. De skulle dock behöva monsterpromotion för att bli stora i Sverige som jag ser det. Förbandet, Duke Special, var udda - killen på percussion spelade bland annat på en plockad kyckling i trä. Fruktansvärt stort minus får ljudteknikern för kvällen, stamteknikern dessutom. Ljudet var så splittrat att jag först trodde att bandet var helt otajt - det visade sig snart att ljudet bara studsade som en fucking gummiboll i vakuum. Jag vill lägga in den brasklappen, Five O´Clock Heroes kan alltså ha varit riktigt bra, men jag surade ur så in i helvete på ljudet att det fanns inte. Två burgare vid halv tolv och i sängen runt midnatt kändes alldeles lagom.

Teatron! Det här kan bli ett riktigt bra ställe, det har alla förutsättningar för det med Kornél och Sebastian som ansvariga. Mental rådgivare i Carl M Sundevall suger ju inte heller. Premiären bestod i sinnesjuka mängder drinkar. Bartendern Anders Dahlstrand hade fått flytta från Whiteroom till Teatron och bara att ge eloge till männen bakom baren. Att under två timmar non-stop langa drinkar till oss som hämtade kvartetter glas varje gång är en stor bedrift.

Det hade vitt och brett talats om en imponerande ljus- och ljudbild och gällande ljudet är det bara att instämma. Det var det sjukaste ljudet, sådär perfekt satt att gick man en meter från dansgolvet så kunde man prata utan att skrika till varandra - vanlig samtalston funkade nästan. Mäktigt värre. Ljuset kommer garanterat att ta sig, sådana där manicker är inte helt lätta att lära sig programmera så det kommer bli mycket fint det där.

En av vakterna, kvinnlig givetvis, ska dessutom ha otrolig cred för att hon insåg att det inte var det vanliga Sturefolket från Laroy och liknande som skulle vara på Teatron. Det sulades isbitar över halva delen och ingen överilad aktion från hennes sida. Kom gåendes från sitt hörn mellan borden och sade til de delaktiga att lägga ner på ett lugnt sätt. Sedan förbi mig igen och hon fick hålla min hand för att inte ramla i det lilla kaoset. När det upprepar sig två minuter senare så gör hon om samma procedur, lugnt och stilla och det blir lugnt. Hade lika gärna kunnat sluta med massutslängning första kvällen. Så stor cred till vaktstyrka och ägarna som måste förklarat det på ett lysande sätt för vakterna inför tillställningen.

Monsterstor blandning på folk var det också och till och med någon ankfrilla syntes till på dansgolvet, bara de inte får för sig att det är deras place så kan det bli riktigt underbar stämning. Plus att det är treställe och säkerligen kan sno några människor lite tidigare från Riche. Sedan gamla Berns har det liksom blivit ett vakuum direkt efter Riche klockan två. Perfekta tiden på Spyan infinner sig enligt mig någon gång vid tre. Nu blir det ändå att man går dit efter Riche, om man inte orkar släpa in sig på East. Nu finns ett riktigt bra ställe till tre för dansanta människor. Marie Levau får det nog ännu tyngre nu än tidigare att behålla folket på Söder.

Minus: Drinkarna var grymma, verkligen. Men när ett visst antal åkt ner konstaterade vi att man smakade sura uppstötningar och halsbränna - och det ska det ju inte göra. Sedan tog man fem till och så sket man i det. Lyckades med konststycket att även denna kväll nobba Spyan för att åka hem med tjejen.

Ikväll: Bröndby hemma, ett par 19-kronors på Gröne Jägaren troligtvis först. Gillar inte: PFO gone, Pablo gone, Stoor gone. Gillar: Sebastian still here!

Sedan fest med bland annat NG och vi får se hur duktig jag kommer vara ikväll - lönen kommer ju in efter midnatt så möjligheterna till en rejäl kväll finns onekligen. Men vore skönt att kunna ladda för morgondagens vita då fabulous Lovisa spelar, så kanske tar man tuben hem även inatt.

6 Kommentar/-er:

skrev Blogger CiNEZiLLA:

Jag fattar inte att ni orkar vara ute hela nätterna. Ja ni är fan vampyrer, så måste det vara.

Vänta bara, somna på soffan under barnprogrammen har sin charm också.
Jag lovar...

;)

Jason.

23 november, 2006 17:22  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det är något jag frågar mig varje morgon, inser att ingen egentligen borde orka men ändå så går det. Jag tror att det är antingen en sjukdom eller en förbannelse. ;)

R

23 november, 2006 18:29  
skrev Anonymous Anonym:

Vi orkar inte. Det är bara Slätt som orkar!

23 november, 2006 18:56  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

oh nein marla! Vi är många, men det gäller bara att ta sig hem i tid på veckodagarna. Det är den enda fällan som finns att ramla ner i på vardagsnätterna. Att missa tuben, tänka att va fan jag tar en till och nästa öl så är det stängning känns det som. Det är bara då det blir riktigt jobbigt, annars går jag ju ändå aldrig och lägger mig före två så som att vara hemma typ, kanske inte men nästan.

24 november, 2006 10:53  
skrev Blogger Lovisa K:

Ni lyckades även med konststycket att nobba teathrons sexigaste par i take it?

27 november, 2006 00:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

hahaha, jo Lovisa även om det mest Jenny som var ansatt under den kvällen. Dagen efter var de även på 24-26 festen med nitty, fast då gjordes inga inviter...

Kul i fredags men väldigt full efter festen med strix så lite därför det inte blev långnatt på spyan.

27 november, 2006 08:38  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg