06 december 2006

Pressklubben torsdag 18.10

Sveriges Television har gjort om hemsidan, sedan mitt senaste besök. Det är ett under enligt mig att göra en så dålig sida på ett sådant stort bolag. Sidan är omöjligt att ha bra översikt på. Tur att man kan räkna ut direkta länkar och på så sätt hitta rätt.

Imorgon deltar jag i Pressklubben på SVT 24 för att diskutera mediebevakning av extrema grupper. Yttrandefrihetsfantast som jag är så är det en sådan hållning jag kommer inta och skälla en del på etablerad press för att ha grymma resurser, men inte utnyttja dem.

Kan bli en intressant debatt, men vet inte vilka andra som ska vara med så vi får väl se.

Ja, har ni tid så kan ni titta annars länkar jag när programmet ligger på webben - för ni lär inte hitta det utan en direktlänk.

(Förresten, också ett bra tag sedan man uppdaterade Pressklubben som ni kanske märker. Eftersom jag inte är den mest vana SVT24-tittaren så kan det vara så enkelt att det var ett tag sedan Pressklubben hade ett program.)

UPPDATERING: De som deltar i debatten är förutom jag själv: Eric Erfors (Expressen), Hans Bülow (Sydöstran) och Martin Kinnunen (Sverigedemokraterna).

UPPDATERING 2: Här kan ni se programmet. Gick ok, drack mer vatten än någon annan dock - vilket uppmärksammades av en Janne.

7 Kommentar/-er:

skrev Blogger sakine:

Trevligt, ska icke missas!

(Glöm inte att slinka in ett eventuellt bob..)

07 december, 2006 02:05  
skrev Blogger gudmundson:

Lycka till! Det är ett program med en ärorik historia, harkel, harkel...

07 december, 2006 12:51  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Får se om jag får med en hemlig hälsning Saki!

hahaha, gudmundson - det klär dig inte att vara blygsam ;) Det är ett mycket bra program de gångerna jag sett det. Ska bli intressant att se vilka i övrigt som kommer att sitta med och diskutera/debattera.

07 december, 2006 12:56  
skrev Blogger sakine:

Attans. Jag missade på grund av tågtrassel.

Jävla Flemingsberg. Jag hatar pendeltåg och jag hatar Flemingsberg.

Kanske finns på nätet?

08 december, 2006 10:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah, långt före dig Saki! Titta igen så ser du länken i inlägget, så bara att titta på nätet. Lite seg, men rätt rolig diskussion även om jag trodde det skulle vara mer offensiv från Kinnunen.

08 december, 2006 10:44  
skrev Blogger sakine:

Heeey, du har ju blivit långhårig! Ni lät ju förnuftiga allihop, men Martin var lite lam...otydlig.

Bästa kommentar: "Låt folk skratta åt dem då!"

Och när gubben skulle dissa stockholmare:

"Ni tror att de är pilsnerdrickande gaphalsar!"

09 december, 2006 15:18  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

I know saki! Det är overkligt och nu babblar alla om att jag ska låta håret vara, men jag drar väl av det förr eller senare.

Jag tror att Martin hade kunnat vinna sjukt mycket mer på att vara offensiv och inte inta den defensiva rollen, men hey han är ju kanske inte heller så van vid inspelningar där han sitter mellan tre andra som varit i situationen mängder med gånger.

Ganska nöjd med den kommentaren faktiskt. Fattar inte varför det skrivs mer om tokmotioner i lokaltidningarna, rädd att man inte hinner och ibland inte ens förstår galenskapen i en del motioner.

Fast Bülow missuppfattade ju Erfors. Eric menade ju verkligen LANDSkrona och inte KARLSkrona, men han högg direkt den käre blekingen. Jag förstår honom, därnere är de beredda på att hugga mot sthlm så fort det går och är möjligt eller omöjligt.

09 december, 2006 15:55  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg