22 juni 2008

Sista båtåkarlistan

Om det är något jag verkligen kommer sakna med mitt jobb som tävlingsproducent för Expedition Robinson så är det att åka båt.

Det och snickargruppen.

Att åka båt och stå på relingen så att man står halvt över taket.

Där uppe, med ipoden rullandes, har jag stått och skrikit mig nära på hes till Bad Cash Quartet, Håkan Hellström, Babyshambles, Oasis, Smiths, New Order och många andra av mina gudar.

Båtresan imorgon bitti in till hamnstaden Mersing tar ungefär 25 minuter. Det är 25 minuter av total frihet som inte får falla platt till marken.

Jag har planerat denna lilla lista rätt mycket nu och det blir så här, tror jag.

Håkan Hellström, En midsommarnattsdröm
3:47

Morrissey, There is a light that never goes out
4:50

New Order, Love will tear us apart
4:02

Hästpojken, Shane MacGowan
2:38

Saint Etienne, You´re in a bad way
3:08

Oasis, Don´t look back in anger
4:54

Sista låten är en hyllning till mitt liv hemma, mitt liv på vägarna runt om i Sverige med min goda vän Gustav Gelin. Så många gånger vi slutat spelningar vi haft tillsammans med just Don´t look back in anger känns helt lysande som sista låten för årets Expedition Robinson.

Bajen, nu jävlar kör vi! Tillbaka i Stockholm har jag med mig plogen från Täby och det är en grym snickare.

Skit i det nu. Jag är småfull, trött och har hemlängtan. Imorgon lämnar jag Pulau Besar för att förhoppningsvis återvända om 10 månader.

8 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Det ska bli mycket trevligt att ha dig tillbaks i stan. Öl!

22 juni, 2008 17:17  
skrev Anonymous Anonym:

Bra musiksmak slätt, trodde du var en sån som gillade jazz å annan skit. Då får jag hälsa dig välkommen tillbaka till mellanmjölkens nykommunisttiska land:) Skål påre:)

Hankatt
http://lesbiskhankatt.blogg.se

22 juni, 2008 19:38  
skrev Blogger Tim:

Välkommen hem! Efter att din blogg fått ett uppsving i samma takt som dina mer sansade tongångar skalats bort ;) är vi många som väntar på utlovat råmaterial om riksdagsledamöter - inga namn nämnda rakt ut - och dylikt.

22 juni, 2008 19:46  
skrev Blogger Wille:

Oh yes! :)

22 juni, 2008 20:49  
skrev Blogger Viktor:

Hörrö! Varför New Order-versionen av Love Will Tear Us Apart när det finns Joy Division och Ian Curtis fantastiska barytonstämma?

22 juni, 2008 22:48  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

William & Wille: Först lite saker att göra på 26:e, sedan hämta Emil 27:e på dagen men kvällen 27:e tycker jag medis uteserveringar ska besökas av oss.

Hankatt: Du har rätt i att jag faktiskt gillar jazz, både tradjazz och fusion - men inte något jag lyssnar på om jag inte är hemma i lugn och ro.

Tim: Det kommer, måste bara rota fram det och transformera det till datorn. Antagligen i nästa vecka.

Viktor: JAG VET! Men jag gillar den släpiga New Orderversionen väldigt mycket.

22 juni, 2008 23:30  
skrev Anonymous Anonym:

Fredag låter utmärkt! Ses då.

23 juni, 2008 13:43  
skrev Anonymous Anonym:

Shit vilken bra musiksmak du har :)
Fundera dock på att byta ut "Don´t look back in anger", mot "Masterplan".
Textraderna "Life on the other hand won't let you understand
Why we're all part of the masterplan" är som gjorda för att vråla från en reling.

23 juni, 2008 19:13  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg