23 juni 2008

Moderat självmål

Min gamla vän Fredrik Y. Törn berättar hur moderaterna hanterar interna kritiker till FRA-lagen.

I övrigt vill jag berätta att det är mängder med kommentarer som jag inte släpper igenom och det är sådana som övergår i rena hotelser eller andra olagligheter.

Jag må ha ett extremt mustigt språkbruk, men jag drar gränsen vid lagbrott. Jag hoppas att ni kan göra detsamma i kontakt med de som röstat ja till lagen. Vi må ha vår fulla rätt att vara extremt arga, men jag kommer aldrig tycka att det är ok med hotelser eller att man jämför ledamöter med nazireferenser.

Så har vi klarat ut det.

Lena Forsman, centerpartiets kommunikationschef, inser i alla fall att hon inte borde skickat det där mailet när hon har den position hon har.
Dagens Media
Centerpartiet-chefen: "Jag har kallats för gestapokärring"

I övrigt II:
Jag är nu i Kuala Lumpur och planen är nog att bli driiitfull med det norska crewet.

20 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

haha.
Expressen har döpt om dig till SÄLL

http://www.expressen.se/nyheter/1.1208049/muf-s-ordforande-hotar-att-avga

Hankatt

23 juni, 2008 16:30  
skrev Anonymous Anonym:

Lite kul faktiskt. Nu får högerpolitikerna i riksdagen se hur oaptitligt det är när "de galna hundarna", dvs rättshaveristiska s.k. frihetliga liberalerna visar sitt rätta ansikte och hatskriker på nätet.

23 juni, 2008 17:20  
skrev Anonymous Anonym:

Snart köper FRA sin nya dator, den kommer väl från USA (IBM eller HP) och så döps den till SKYNET

Sen kommer federley och compani rösta för att SKYNET får automatiskt övervaka alla....

Manusförfattaren till Terminator och Orwell är inte helt ute och cyklar...

Sverige, den moderna demokratins högborg har blivit nordkorea helt plötsligt.

Richard, det är bra att du startade denna "dra åt helvete" karusell. Sverige behöver vakna på nytt.

23 juni, 2008 20:14  
skrev Blogger Ulrika Ingemarsdotter:

Hej Richard Slätt!

Du skriver i ett tidigare inlägg att "man faktiskt får hata människor för deras handlingar". Och ja du är fri att hata hur mycket du vill. Det jag ställer mig frågande till, och undrar vad du egentligen menar med är den kommentar (förtäckta hot?) på Federleys blogg där du skriver:

Och som sagt, tre timmar tv-inspelning till Insider förra våren kommer sänka Federley för all evig framtid när det gäller trovärdigheten. Nu längtar jag hem till Sverige något vansinnigt.

den 18 juni 2008 15:24


Jag kan inte tolka det på annat sätt än att du tänker använda TV3 material för att som du säger "sänka Federley". Har jag tolkat dig rätt?

23 juni, 2008 21:54  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Du har rätt i att jag har material från ett program jag gjorde för insider som aldrig var med i programmet som kommer visa hyckleriet bakom politikens ridåer.

23 juni, 2008 22:05  
skrev Anonymous Anonym:

Hyckleri ja!

Jag har jobbat politiskt och det är självklart mycket man sett som borde komma upp till ytan. Det är konstigt att det inte gjort det tidigare. Men nu verkar ju vår gode bloggare vara på god väg att hjälpa oss. Hoppas att han står vid sitt ord..

23 juni, 2008 22:15  
skrev Anonymous Anonym:

Herregud vilket hoolabaloo det blivit. Jag är så stolt över dig Richard. Verkligen! Rakryggad och så jävla beredd att ta till strid.
Hoppas vi ses när du kommer hem. Jag bjuder på valfritt i bar eller kiosk.
stor kram
Tesso

23 juni, 2008 22:19  
skrev Anonymous Anonym:

Herregud vilket hoolabaloo det blivit. Jag är så stolt över dig Richard. Verkligen! Rakryggad och så jävla beredd att ta till strid.
Hoppas vi ses när du kommer hem. Jag bjuder på valfritt i bar eller kiosk.
stor kram
Tesso

23 juni, 2008 22:20  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tesso!

Varför har jag inte hört av dig senaste veckorna? Trodde du hade jobbförslag ju?

Men du känner mig, jag nöjer mig med att du och jag och en till person möts för öl. Jag är så glad och nöjd över den extra personen!... kram!

23 juni, 2008 22:23  
skrev Anonymous Anonym:

Ville bara säga att det är underbart att du tar strid mot all denna idioti och att det du gör och skriver får uppmärksamhet i media också!

Jag röstade inte på centern, men dock på den borgerliga alliansen just för att slippa bodströmsamhället.

23 juni, 2008 22:49  
skrev Anonymous Anonym:

slätt!

Du är min idol, typ!
Du visar ett det finns en människa bakom en hammarbyare:)
Det är bra det;) Stå på dig mannen,,

Hankatt

http://lesbiskhankatt.blogg.se

23 juni, 2008 23:32  
skrev Anonymous Anonym:

Tack för Malmfilmen. Hittade lite fler bilder.
http://acidtrunk.wordpress.com/

24 juni, 2008 00:12  
skrev Anonymous Anonym:

Jag citerar: "Och som sagt, tre timmar tv-inspelning till Insider förra våren kommer sänka Federley för all evig framtid när det gäller trovärdigheten. Nu längtar jag hem till Sverige något vansinnigt."

Och du är uppprörd över att centerpartiets Lena Forsman vill censurera dig? Medan du själv hotar folk på nätet. Jeezus, du drar verkligen ner brallorna på dig själv i dessa dagar.

Men bra att folk får se ert rätta ansikte. Liberaler med totalitära tendenser.

24 juni, 2008 10:58  
skrev Blogger Akander:

Är du i KL så dra genast till Frangipani och hinka vin och käka skaldjur. Fetaste stället i hela stada.
Lena Forsman,veckans geni, hohohoho.
Mkt underhållande läsning härhemma.Och sorglig. Och skrämmande. Fast ändå mest rolig.
Frangipani. Glöm aldrig det!
Hörs vato.
Akander

24 juni, 2008 14:28  
skrev Anonymous Anonym:

Hej!

Nu har jag också mailat Lena Forsman:

Hej,
vänder mig till dig i egenskap av chef eftersom jag hade själv uppskattat
en kontakt från en kollega i samma situation.
Ett flertal personer som presenterar sig som riksdagsledamöter för Centern
har röstat för tjuvlyssning som tyvärr är vanligt i alliansvärlden men är
oacceptabelt i umgänget människor emellan.
Nu är det hela svenska folket som är föremål för avlyssningen men det är
ändå över gränsen.
Vill bara fråga om du tycker det är ok att riksdagsledamöter i ert parti,
där de presenterar sig som liberaler agerar så här.
De presenterar även sitt parti genom att länka till er hemsida.

mvh Anna Petersson

24 juni, 2008 21:21  
skrev Anonymous Anonym:

jo, jag lever - men näppeligen.
sjukt mycket jobb.
du har väckt min nyfikenhet nu också.
Hoppas vi ses mycket snart!
kram
tesso

25 juni, 2008 09:42  
skrev Anonymous Anonym:

Stor underhållning från Anna!

25 juni, 2008 10:58  
skrev Anonymous Anonym:

Frederick Federley: Under åren 2007-2008 uppmärksammad ung politiker engagerad i bl.a. HBT-frågor. Hamnade i blåsväder då han röstade för ett omstritt massövervakningsprogram, vilket av hans väljarskara uppfattades som ett oförlåtligt svek. Federleys väljarstöd decimerades kraftigt till följd av hans agerade och under de två följande åren intog han en tillbakadragen roll i politiken. 2010 lämnade Federley Stockholm för sin hemstad Köping där han idag driver en salladsbar.

25 juni, 2008 11:14  
skrev Anonymous Anonym:

Stå på dig Slätt! Skönt med en liberal som verkligen värnar om liberalismen.
Men nu får du se till att ta dig hem till Sverige igen! Kan knappt bärga mig till det att ditt material om Federley kommer till allmänhetens beskådning!

/En kommunist som värnar om den personliga intrigiteten och åsiktsfrihet

Ps: Federley och Annie borde läsa Åsa Linderborgs artikel "Det är bara vänstern som kan rädda liberalerna"
http://www.aftonbladet.se/kultur/article273558.ab

Skönt att det finns undantag som dig!

28 juni, 2008 22:30  
skrev Anonymous Anonym:

Aj då det verkar som om centertanten lyckades........


Hon fick tyst på dig till sist.

Du kanske har större förståelse för Federley nu.

01 juli, 2008 18:57  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg